sariapolska.pl

Usługi konsultingowo-finansowe dla firm oraz klientów indywidualnych

Rola aplikacji mobilnych w działaniach marketingowych Twojej firmy.

Wraz z pojawieniem się smartfonów we współczesnym świecie i znaczną liczbą osób będących ich właścicielami, aplikacje są portalami otwartymi na większą interaktywność. Czy to dla celów zawodowych czy osobistych, oferują one możliwość połączenia wszystkich i zaoferowania usług, na które nie pozwalają tradycyjne platformy. Tutaj wyjaśniamy korzyści, jakie to medium oferuje przedsiębiorstwom.

Bądź tam dla swoich klientów.

Należy zauważyć, że obecnie kilka miliardów ludzi posiada smartfon i spędza na nim większość czasu. Dzięki aplikacji mobilnej, możesz komunikować się z klientami o każdej porze dnia. Przede wszystkim pokazujesz za pomocą tego medium, że jesteś dla nich dostępny, a zaletą jest to, że klient może sam zdecydować, czy chce się z Tobą komunikować za pomocą aplikacji.
Tak więc, jeśli użytkownik dowie się o jednym z Twoich produktów lub usług w środku nocy, nie będzie musiał iść do swojego komputera, aby uzyskać do niego dostęp, ale może to zrobić bezpośrednio na swoim smartfonie za pomocą aplikacji mobilnej. Nie muszą też czekać na godziny otwarcia sklepu, co może poprawić satysfakcję klienta.

Tworzenie kanału marketingu bezpośredniego.

Aplikacje mobilne oferują różne możliwości, takie jak :
a. dostarczanie informacji o Twojej firmie;
b. wygenerowanie formularzy rezerwacyjnych;
c. udostępnienie funkcji wyszukiwania i przekazywania wiadomości.
Możesz je również wykorzystać do bezpośredniej komunikacji z klientami za pośrednictwem systemu wiadomości lub sprzedawać na nich swoje usługi i produkty.
Najważniejszą kwestią pozostaje jednak możliwość dostarczania klientom informacji w czasie rzeczywistym, zwłaszcza poprzez powiadomienia typu "push". Można więc przypomnieć swoim klientom o swoim istnieniu, stymulować zakupy za pomocą reklamy ukierunkowanej.

Popraw swoją obecność i zwiększ widoczność.

Ten klejnot technologii może również przyczynić się do zwiększenia świadomości marki. Rzeczywiście, aplikacja mobilna może być uważana za pusty billboard. Dlatego do Ciebie należy nadanie jej pewnego wyglądu, który będzie odpowiadał wizerunkowi, jaki chcesz zaprojektować o swojej marce. Niezależnie od tego, czy treść jest tylko informacyjna, czy funkcjonalna, wybór należy do Ciebie.
Dlatego konieczne jest zrozumienie potrzeb klienta, aby zaoferować mu aplikację, która może go naprawdę zainteresować. Im więcej inwestujesz w swoich klientów i ich zaangażowanie, tym bardziej będą oni mieli świadomość, że są dla Ciebie ważni. Będą oni bardziej skłonni do zakupu Twoich produktów, zwłaszcza jeśli będziesz mógł dostosować swoje usługi w oparciu o dane, które posiadasz na ich temat.

Franczyza punktu kurierskiego — Niewymagający sposób na otwarcie własnego biznesu i zarabianie na własne konto

Słuchanie klientów.

Podczas gdy większość firm koncentruje się na przepływie informacji w dół, tj. od firmy do konsumenta, przepływ w górę jest często ignorowany. A jednak to drugie jest równie ważne z punktu widzenia marketingu. Firmy muszą być dostępne dla klientów, a klienci muszą być w stanie do nich dotrzeć. Umożliwi to głównie klientom:

a. wyrażanie swoich opinii, obaw lub skarg;
b. wydawanie notatek lub opinii, które pozwolą firmie na poprawę jakości usług, a jednocześnie zwiększą zaangażowanie konsumenta.
Dlatego konieczne jest, aby wszystkie procesy komunikacyjne dotyczące aplikacji były płynne i proste, tak aby klient mógł z nich bardzo łatwo korzystać.

Budowanie lojalności klientów.

Łatwiej jest budować lojalność klientów poprzez aplikacje. To dlatego, że łatwiej jest do nich dotrzeć za pomocą ich smartfonów i łatwiej jest im wejść w interakcję z Tobą, ponieważ te urządzenia są często z nimi. Tak więc o wiele łatwiej jest na przykład policzyć interakcje, jakie przeprowadza konsument, ale także podzielić się punktami lojalnościowymi z każdym z nich. O wiele prostsze jest również, jak już wspomnieliśmy, dzielenie się bonusami, promocyjnymi rabatami dzięki powiadomieniom typu „push”.
Metoda ta jest już stosowana przez kilka dużych marek, gdzie użytkownikom aplikacji oferowane są ekskluzywne nagrody, motywujące ich do odwiedzenia sklepu i zakupu większej ilości produktów. Za pomocą jednego kliknięcia użytkownik może skorzystać z różnych ofert i zastosować je do swoich zakupów, czyniąc je lojalnymi wobec Twojej marki.

Odróżnij się od konkurencji.

Aplikacje mobilne nie są jeszcze tak naprawdę wykorzystywane na rynku, szczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Często zdarza się, że tylko duże marki je mają, mimo że mają przewagę, którą mogą przynieść. Dlatego interesujące może być stworzenie takiego, który wyróżni się na tle konkurencji, zanim odkryją oni pełny potencjał, jaki oferuje. Aplikacja może pomóc w usprawnieniu Twojej firmy na wiele sposobów poprzez jej dynamikę, dostosowanie i łatwość obsługi.

Bez wątpienia można powiedzieć, że przyszłość marketingu dziś leży w prawidłowym korzystaniu z aplikacji mobilnych. Konieczne jest zatem zainwestowanie pewnej ilości czasu i wysiłku w rozwój i opanowanie wszystkich oferowanych przez nie możliwości. Mogą one nie tylko tworzyć zaangażowanie i przyczyniać się do lojalności konsumentów. Aplikacja mobilna może być zatem postrzegana jako wizerunek Twojej firmy oraz najprostszy i najszybszy sposób na interakcję z Twoimi klientami.