Franczyza punktu kurierskiego — Niewymagający sposób na otwarcie własnego biznesu i zarabianie na własne konto

Franczyza punktu kurierskiego to jeden z najprostszych i najbardziej komfortowych sposobów na wejście w świat biznesu. Jest to też niewymagający sposób na zarabianie na własne konto, który ma wiele plusów. Otwarcie takiego punkt dla wielu osób może być spełnieniem marzeń i przepustką do nowej kariery zawodowej. W tym tekście prezentujemy odpowiedzi pytania czym jest franczyza punktu kurierskiego, jak działa w praktyce i jakie korzyści daje, gdyż wiele osób słysząc o niej, nie do końca wie, na czym ona dokładnie polega.

Czym jest franczyza punktu kurierskiego?

Franczyza punktu kurierskiego to prowadzenie punktu odbioru i nadawania paczek w imieniu danej marki kurierskiej. Na rynku działa wielu kurierów czy brokerów kurierskich, którzy oferują taką współpracę. Praktycznie każdy kurier oferuje otwarcie punktu kurierskiego pod swoim szyldem wszystkim chętnym. Współpraca ta polega na tym, iż właściciel danego miejsca czy nieruchomości oferuje lokal — miejsce a w zamian za to kurier pozwala prowadzić mu taki punkt pod swoimi barwami. Zyski dzielone są pomiędzy kuriera i franczyzobiorcę, a współpraca przynosi obopólne korzyści. Właścicielem danego miejsca nadal pozostaje franczyzobiorca, ale w zamian za jego udostępnienie i spełnienie warunków może prowadzić w nim punktu odbioru i oddawania paczek. Współpraca taka może mieć różne warunki np. konieczność opłacenia licencji, choć nie jest to regułą. Franczyzobiorca musi także spełnić wymagania co do lokalizacji i stanu nieruchomość, w której chce prowadzić punkt odbioru/nadawania paczek. Franczyzobiorca ponosi koszty prowadzenia tego biznesu, ale zarabia konkretną prowizję na jednej paczce. Dla danej firmy kurierskiej jest to z kolei możliwość rozbudowywania sieci punktów obsługi klienta bez konieczności przeznaczania środków na ich zakup, remont czy przystosowanie, co daje oszczędności i pozwala pozyskiwać więcej klientów z racji wyższego komfortu usługi.

Jak działa franczyza punktu kurierskiego w praktyce?

Franczyza punktu kurierskiego działa na bardzo prostej zasadzie. Jako franczyzobiorca, rozpoczynając prowadzenie punktu odbioru i nadawania paczek oferujemy taką usługę w swojej nieruchomości. Może być to punkt dedykowany lub punkt prowadzony w ramach już istniejącego biznesu np. kiosku. Po spełnieniu wszystkich wymagań i rozpoczęciu współpracy — co opisujemy w następnym akapicie, rozpoczynamy działanie na rzecz danego kuriera. Nasz punkt zostaje oznaczony naklejkami, banerami czy barwami danego kuriera oraz pojawia się w oficjalnym spisie na stronie kuriera. Klienci od tej pory mogą zamawiać dostarczenie paczki właśnie do naszego punktu lub nadawać je tam. Codziennie kurierzy będą zjawiali się po nadane paczki i je odbierać oraz pozostawili te do wydania klientom. Nasza rola jako franczyzobiorców polega na przechowywaniu paczek oraz ich wydawaniu i przyjmowaniu. Będziemy musieli również przygotowywać dokumentacje i sprawdzać numery przesyłek, po które przyszli klienci. Wymogi danego kuriera należy spełniać przez cały okres trwania umowy. W trakcie współpracy kurier może sprawdzać, czy wywiązujemy się z umowy, ale przestrzegając ustaleń, nie będzie to problematyczne.

Rola aplikacji mobilnych w działaniach marketingowych Twojej firmy.

Jak rozpocząć współpracę?

Rozpoczęcie współpracy i prowadzenia franczyzy kurierskiej, rozpoczyna się od przejrzenia ofert poszczególnych kurierów na rynku. Każdy kurier czy broker będzie posiadał nieco inne warunki np. wysokość lub brak opłaty za licencję czy wysokość prowizji. Im bardziej znana marka kurierska tym też większe wymagania do spełnienia np. lokalowe, ale też i więcej potencjalnych klientów. Gdy zdecydujemy się na współpracę z daną firmą kurierską, wystarczy skontaktować się z nim i powiadomić o chęci współpracy. W taki momencie skonstatuje się z nami doradca danej firmy np. nasz opiekun, który przeprowadzi nas przez cały proces. Będzie on polegał na przejściu szkolenia czy przystosowaniu naszego punktu do wymagań kuriera. Może polegać to np. na wydzieleniu odpowiedniej ilości miejsca na przechowanie paczek czy zainstalowanie terminala do weryfikowania informacji. Gdy dostosujemy w konkretny sposób dane miejsce, zostanie ono sprawdzone i jeśli będzie poprawnie przystosowane, będziemy mogli rozpocząć współpracę.

Jakie korzyści daje taki biznes?

Prowadzenie własnego punktu kurierskiego we franczyzie jest bardzo korzystne pod wieloma względami. Z pewnością możemy w ten sposób wykorzystywać swoje punkty, w których prowadzimy już jakieś biznesy np. kwiaciarnie czy apteki. Praktycznie bez kosztów będziemy mogli zarabiać na dodatkowy sposób. Samo stworzenie punktu odbioru i nadawania paczek nie jest aż tak wymagające jak tworzenie innych biznesów i spełnianie wielu innych wymogów. Dzięki temu osoby bez dużego kapitału mogą rozpocząć prowadzenie własnej działalności. Jest to też szansa na wejście w świat biznesu bez dużego ryzyka. Nie mając pieniędzy, nie ryzykujemy całym swoim majątkiem, gdyż punkt taki możemy stworzyć i prowadzić na małych sumach. Wszystko to wpływania komfort i bezpieczeństwo prowadzenia biznesu.

Franczyza punktu kurierskiego to też bardzo komfortowy sposób na wejście w świat biznesu. Jesteśmy w niego wprowadzani przez firmę kurierską, dla której będziemy świadczyli usługi. Nie musimy więc obawiać się o wiele kwestii, a możemy radzić się i korzystać z wiedzy opiekuna, który będzie służył nam radą czy supportu danej firmy. W ten sposób nie posiadając osobistego asystenta biznesowego czy doradcy biznesowego a możemy skutecznie wejść w biznes. To duże ułatwienie, gdyż firmom kurierskim też zależy, abyśmy działali skutecznie i zarabiali oraz prowadzili miejsce danej marki. Praca taka może zatem nauczyć nas biznesu oraz pomóc rozpocząć zarabianie na własne konto dużo lepiej aniżeli samodzielne otwieranie biznesu jako niezależny biznesmen.

Punkt kurierski jest również szansą. Możemy pracować tak jak w każdym innym biznesie, pracować dokładnie tak jak chcemy oraz na własne konto. Praca na swoje nazwisko daje dużo większą motywację i satysfakcję. Pracując w ten sposób, będziemy również budowali swoją markę. W przeciwieństwie do pracy na etacie jest to inwestowanie w siebie i swoją przyszłość. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli też w razie powodzenia odnieść dużo większe korzyści aniżeli w przypadku kariery etatowej np. w korporacji.

Leave a comment